Kokemuksia Voxrasta?

Kokemuksia Voxrasta?

Käyttäjä Dolorous aloittanut aikaan 12.09.2012 klo 15:48 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Dolorous kirjoittanut 12.09.2012 klo 15:48

Kävin tänään pyskiatrilla hakemassa alkavaan psykoterapiaani kelakorvausta varten lausuntoa. Samalla kävi ilmi, että voisin hyötyä lääkkeenvaihdosta, sillä olen koko ajan ihan järjettömän väsynyt ja painoni on noussut tasaisesti koko ajan lääkkeen käytön ajan.

Nyt siis pitäisi vaihtaa essitalopramista voxraan.. Onko kellään kokemuksia tästä lääkkeestä? Tiedän, että vaikutukset ovat yksilöllisiä jne, mutta kuitenkin 🙂…

Onko ketään, joka ottaa Voxraa iltaisin (eikä aamuisin)? Pystyttekö nukkumaan vaikka on stimuloiva lääke?

Onko kokemuksia Voxran lopettamisesta? Onko vaikeuksia päästä eroon? Lueskelin äsken hiukan Voxrasta netistä ja ehkä hieman hämmennyin, kun luin, että sen kemiallinen nimi on β-keto-3-kloori-N-tert-butyyliamfetamiini… amfetamiini??? Noh, en ole mikään farmakologian asiantuntija, joten en yhtään tiedä mitä toi oikeestaan tarkoittaa, mutta sana amfetamiini kuulostaa pelottavalta 😋. Ihmisenä, joka ei ole koskaan edes koskenut tupakkaan, koska pelkää jäävänsä koukkuun, tuntuu aika hurjalta alkaa vetämään jotain tabuja, joiden nimessä on sana amfetamiini. Pitää ottaa lisää selvää tästä, siis että mitä tuo oikein tarkoittaa :-)… Vai tietääkö joku täällä?

Käyttäjä marshmallow kirjoittanut 23.09.2012 klo 14:25

Hei,
olen samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. Kuukausi sitten menin lääkärilleni kertomaan Cipralexin hyödyistä ja hatoista - muuten hyvä lääke mutta väsyttää ja paino nousee kovaa vauhtia. Minulla on niin hauras ja heikko itsetunto että jo pelkkä vieraan ihmisen katse saa mieleni mustaksi moneksi päiväksi, joten se että käsiini ja jalkoihini ja koko kroppaani tuli puolessa vuodessa +15kg ja selluliittia joka paikkaan oli myrkkyä paranemiselle. No, lääkäri ymmärsi yskän ja päätettiin kokeilla Voxraa tilalle. Olen nyt kuukauden verran syönyt Voxraa, mutta ensimmäiset kolme viikkoa voxra + cipralex-yhdistelmällä. Painoni on pysähtynyt, turvotus ja selluliitti ei ole kadonnut mihinkään vielä. Olen sellainen perusväsynyt ihminen koko ajan, joten vaikka Voxrasta tulee monelle täysin unettomia öitä, olen itse saanut helposti 10h yöunia nukuttua.

En tiedä miten saan itseni enää entisen näköiseksi. Tuntuu että ihan sama mitä lääkettä syö, kaikki on jo pilalla. Ennen mulla oli sentään edes hoikka vartalo, nyt vaan mies sanoo että "menisit salille siitä, kato nyt noita sellujas".

Joo-o. Ei se Voxra tunnu siis missään. Sama kun söis sokeria. Voit koittaa sitä ihan hyvin. Ainoa huono puoli on, että 3kk satsi voxraa on noin 50euroa - itse maksaisin vaikka 1000 000 euroa siitä että olisin normaali.
😞

Käyttäjä Dolorous kirjoittanut 01.10.2012 klo 12:17

Kiitos marsmallow viestistäsi 🙂.

Tosi harmi kuulla, että olet samassa tilanteessa kuin minä, sillä tämä ei ole todellakaan kivaa 😋... Olen nyt alasajanut Escitalopramia muutaman viikon, eikä paino ole juurikaan laskenut minullakaan - ei tosin ole noussutkaan enää! Tiedä sitten onko sittenkin jostain muusta johtuvaa. Tai sitten vaan vie aikaa... Toivon hiljaa mielessäni, että kun voxran aloittaa, niin ehkä sitten paino lähtee laskemaan. Tällainen vaikuttaa kyllä huolestuttavan paljon jo muutenkin herkkään mielenlaatuuni ja heikkoon itsetuntoon 😞 . Olen muutenkin melkein mille tahansa pitkäaikaisesti käyttämälleni lääkkeelle herkkä ja saan aina kaikista pitkäaikaisista lääkkeistä jotain inhottavia sivuvaikutuksia, jonka vuoksi joudun ne lopettamaan. En esimerkiksi oikein pysty käyttämään mitään hormonaalista ehkäisyäkään, koska kaikista kokeilemistani saan pahat sivuvaikutukset 😋. Ihmeellisen "reagoiva" ja herkkä kroppa!

Inhottavaa lihoa ilman, että oikeasti syö liikaa ja huonosti. Itse ainakin syön ihan normaalisti ja terveellisesti, enkä voisi oikein tästä enää karsia. En siis usko, että painonnousu johtuu ruokailutottumuksistani. Tottakai olen pohtinut, että jos essi nostaa ruokahaluani, niin ehken vain huomaa syöväni liikaa kun se tavallaan tuntuu "tarpeelliselta" - mutta en ole havainnut siltikään mitään merkittäviä määrän/laadun muutoksia entiseen verrattuna. Liikuntaa tosin en jaksa juurikaan harrastaa, mutta päivittäin tulee hyötykäveltyä monta kilometriä ja työni on myös liikkeellä oloa koko ajan.

Olen myös hyvin väsynyt koko ajan, joten toivon, ettei tuo vie uniani. Olen vain jo valmiiksi niin iltavirkku-aamuntorkku-ihminen, että nyky-yhteiskunnan rytmissä eläminen tuottaa hankaluuksia (menisin luonnollisesti nukkumaan n. klo 02.00 ja heräisin joskus klo 11.00, jos vaan voisin...).

Kyllä marsmallow saat kroppasi vielä joku päivä entiselleen, ihan varmasti 🙂. Mutta siihen saakka voimia sinulle tämän ongelman kanssa kamppailemiseen 🌻🙂🌻. I know how you feel... huoh. Onko muuten sinulta mitattu kilpirauhasarvoja? Kilpirauhasen vajaatoiminnassa on meinaan oireina mm. painonnousua ja väsymystä, ja lienee jopa aika yleinen sairaus - joka on vissiin myös täysin hoidettavissa (vaikkakin elinikäisesti pitää sitten nappailla lääkettä). Itse kävin testauttamassa kilpirauhasarvoni varmuuden vuoksi, mutta arvot olivat normaalit. Eli meikäläisellä ei johtunut siitä, mutta hyvä se oli poissulkea :-).