Itsensä vahvistaminen – kirjallisuus

Itsensä vahvistaminen - kirjallisuus

Käyttäjä BirdBell aloittanut aikaan 12.04.2016 klo 21:08 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 12.04.2016 klo 21:08

Mikä kirjallisuus on teitä auttanut itsensä vahvistamisessa. Tiedän ainoastaan: Tunne lukkosi kirjan. Olisiko jotain muita kirjallisuus vinkkejä?

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 13.04.2016 klo 10:43

Ben Fuhrman - Palauta elämänilosi

Ostin paniikkihäiriön ja masennuksen itsehoitoon. Löytynee kirjastostakin.

Käyttäjä bipolaari kirjoittanut 13.04.2016 klo 10:51

Kay Redfield Jamison: LEVOTON MIELI
Maanis-depressiivisen psykologin muistelmat

Käyttäjä Ilonai kirjoittanut 13.04.2016 klo 20:02

Charlotte Davis Kasl- Elämänilon kirja. Tässä kirjassa on paljon hyviä neuvoja arjen keskellä selviytymiseen ja ilon palauttamisesta arkeen. Kirjasta tulee hyvälle mielelle lukiessa, mutta ohjeet pitäisi ottaa myös käytäntöön... Se on se vaikea osuus.
Itselleni vaikeaa on toitottaa, että saan tehdä virheitä, mokaaminen ei ole maailmanloppu. Ja sitten kun mokaa niin pitäisi hyväksyä asia ja sanoa, että "asia nyt vain on näin". Eikä käyttäisi enrgiaa häpeämiseen.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.04.2016 klo 10:27

Ben Furmanin Ei koskaan liian myöhäistä saada onnellinen lapsuus -kirja oli minulle aikanaan kannustava lukukokemus.

Käyttäjä kirjoittanut 14.04.2016 klo 11:10

HELLITÄ JO- kuolet kumminkin, by Seija Nyyssönen

Käyttäjä Ilonai kirjoittanut 14.04.2016 klo 13:55

Hiukan aiheesta poiketen - mutta millaiset kirjallisuudesta saamanne neuvot ja ajatukset ovat teitä auttaneet? Ja kuinka kauan teillä on mennyt asioiden sisäistämiseen? Itse olen juuri kahlaamassa tuota elämänilon kirjaa ja siitä on löytynyt paljon hyviä, konkreettisia neuvoja, miten omia ajatusmallejaan voi muokata positiivisempaan suuntaan. Yksinkertaistenkin asioiden käytäntö on kuitenkin vaikeaa. Kuten minulle lausahdukset, Saan olla väsynyt; saan mokata; anna itselle lupa levätä; hyväksy asiat sellaisina kuin ovat ja oman käytöksen ja tunteiden neutraali tarkastelu. Nuo ovat pieniä tärkeitä asioita, mutta toteutus synkkinä ja häpeän hetkinä vaikeaa.
Yritän ja toivon, että jossain vaiheessa opin olemaan iloisempi ☺️

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 14.04.2016 klo 20:31

Ilonai kirjoitti 14.4.2016 13:55

Hiukan aiheesta poiketen - mutta millaiset kirjallisuudesta saamanne neuvot ja ajatukset ovat teitä auttaneet? Ja kuinka kauan teillä on mennyt asioiden sisäistämiseen? Itse olen juuri kahlaamassa tuota elämänilon kirjaa ja siitä on löytynyt paljon hyviä, konkreettisia neuvoja, miten omia ajatusmallejaan voi muokata positiivisempaan suuntaan. Yksinkertaistenkin asioiden käytäntö on kuitenkin vaikeaa. Kuten minulle lausahdukset, Saan olla väsynyt; saan mokata; anna itselle lupa levätä; hyväksy asiat sellaisina kuin ovat ja oman käytöksen ja tunteiden neutraali tarkastelu. Nuo ovat pieniä tärkeitä asioita, mutta toteutus synkkinä ja häpeän hetkinä vaikeaa.
Yritän ja toivon, että jossain vaiheessa opin olemaan iloisempi ☺️

Samaa toivon minäkin!