Huonot välit exään

Huonot välit exään

Käyttäjä Tuuliajolla2 aloittanut aikaan 16.04.2016 klo 16:04 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tuuliajolla2 kirjoittanut 16.04.2016 klo 16:04

Paha mieli taas. Aina tulee riitaa sen kanssa milloin mistäkin. Lapsia tapaa kyllä mutta mä oon sille pelkkä punainen vaate, joka saa sen aina pahalle tuulelle. Ei auta mua missään asioissa, halveksuu ja mitätöi mut aina tavalla tai toisella. En haluaisi olla missään tekemisissä sen kanssa ja siihen pyrinkin. Sen asenne mua kohtaan masentaa…Paras kai katkaista välit kokonaan. Ongelma on vaan se että kodin kunnostusasioissa joskus tarvitsee apua, enkä tiedä ketään muuta jolta pyytää apua. Elämäntilanteeni on vaikea koska olen velkaantunut pahasti. Onko kohtalotovereita, joilla napit vastakkain exän kanssa?

Käyttäjä Marge kirjoittanut 13.06.2016 klo 21:16

Et ole ainoa. Oma tilanteeni on ollut 4 vuotta exän kanssa yhtä helvettiä. Olen yrittänyt olla niin yhteistyökykyinen kuin voin olla ja silti mies syöksee suustaan loukkausia ja muuta kamalaa, vaikka erosta on jo vuosia. Lapsen takia pitää olla yhteyksissä eikä niistä lasten asioista keskustelemisesta ole tullut mitään.

Ex vihaa minua ja pakko sanoa että tunne alkaa olla samoilla linjoilla. Olisi se silti kiva jos joskus olisi mahdollisuus rakentavaan keskusteluun lapsen asioista. Apua toivoisin myös lapsen sairaalamaksuihin, mutta turha toivo enkä sitten ole jaksanut enää apua pyytääkään niihin.

Tuntuu että sinunkin tilanteessasi kiusa se on pienikin kiusa. Hän tietää ettei pysty pyytämään apua muualta ja siksi ei auta. Sekin on kai tapa näyttää valtaa tms. Viha on vahva tunne ja sekin kertoo paljon. Oma exäni on pakkomielteinen minua kohtaan, mutta ei hyvällä tavalla vaan sillä pelottavalla.

Suosittelen etsimään apua muualta, näyttämään että pärjäät ilman. Kunnan oma velkaneuvonta auttoi minua kun oli vaikeaa. Muissa jutuissa en osaa neuvoa etsimään kuin esim. somesta, sieltä itse kysyn ensimmäisenä. Jokin kunnan oma facepalstakin voi auttaa löytämään jonkun remonttiranen joka tulee kahvipalkalla jeesimään. Hyviä ihmisiä kun kuitenkin vielä on olemassa, ihme ja kumma🙂