firma nurin, huono työpaikka, pitkä sairasloma ja talousahdinko= masennus

firma nurin, huono työpaikka, pitkä sairasloma ja talousahdinko= masennus

Käyttäjä maratzi aloittanut aikaan 26.10.2010 klo 10:57 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä maratzi kirjoittanut 26.10.2010 klo 10:57

Hei.
kirjoittelen ekaa kertaa tänne. Olen yksinhuoltaja äiti, jolla kävi huono tuuri ystävän suhteen.
Perustin siivousfirman ns. ystäväni kanssa, mutta hän osoittautui epäluotettavaksi omanedunhakijaksi. Firma meni siis nurin. 😠

Hain hätäpäissäni töihin sellaiseen pieneen jenkkifirmaan myyntiedustajaksi, jossa on tulos-ja provisiopalkkaus. En kuitenkaan ole ilmeisesti tarpeeksi agressiivinen myyjä sillä en saanut tulosta aikaiseksi.
Tein 12h työpäiviä, mutta palkkaa ei silti tullut tarpeeksi. Velkaa alkoi kertyä hiljalleen ja poltin itseni loppuun sekä henkisesti, että fyysisesti.

Olen nyt ollut sairaslomalla yli seitsemän viikkoa ja koska työnantajani ei maksa sairasajan palkkaa, haen sairaspäivärahaa Kelalta. Saan sosiaalitoimesta toimeentulotukea, mutta sillä ei pysty maksamaan velkoja pois. Hyvä kun riittävät jokapäiväiseen elämiseen, vaikka olen karsinut kaikki ylimääräiset menot pois.
Olen myynyt jo kirpputorilla puolet omaisuudestani pilkkahinnalla saadakseni velkoja lyhennetyksi. Olen siirtänyt ja sovitellut laskuja moneen otteeseen ja mahdollisuudet alkavat olla lopussa.
Pankkivelka on myös poissuljettu mahdollisuus, sillä minulla on maksuhäiriömerkintä.

Olen hakenut muuta työtä ja opiskelumahdollisuutta turhaan, sillä olen sairaslomalla, joten seinä nousee vastaan joka paikassa sen vuoksi. Olen siis puun ja kuoren välissä.😑❓

Onko kenelläkään mitään neuvoja tai vinkkejä miten tälläisestä tilanteesta selviäisi. Alan olla todellakin loppu tähän tilanteeseen ja omat ideani on jo loppuneet. Olen jo joutunut aloittamaan masennuslääkityksen ja tuskin jaksan aamuisin nousta kun olen yön valvonut ja miettinyt asioita. 😞😯🗯️

Käyttäjä Mepa kirjoittanut 26.10.2010 klo 12:55

Hei,

Olen ollut velka ahdingossa vuosia sitten. Firmat menivät nurin jne. Velkajärjestely oli meille paras vaihtoehto, oletko miettinyt sitä? Sosiaalinen luotto on myös vaihtoehto. Ota yhteys alueesi sosiaalitoimistoon, tai velkajärjestelyyn, jos sellainen on. En tiedä missä asut, mutta Helsingissä ainakin löytyy tahoja. Tie on kivinen, mutta kannattaa jaksaa taistella.Älä luovuta!

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 26.10.2010 klo 13:47

Heippa
Olet nyt vaikeassa elämän tilanteessa mutta kyllä siitä selviät tosin nyt et saisi jäädä
yksin ongelmien kanssa.
Mutta on esim velkajärjestely siinä maksaa tietyn ajan velkoja pois.
Kannattaa kysyä kunnasta tai kaupungilta niin yleensä tietävät mutta älä lannistu jos eivät tiedä ( on ollut sellaisiakin tilanteita että joku sanoo kun soittaa että ei tiedä ) mut kysy tällä
palstalla niin yritetään neuvoa.
Onko sinulla ystäviä / kavereita niin voisi olla sinun tukena???
Älä myy mitään tavaroita kirppiksellä se peli nyt vaan kannattaa laittaa poikki ja hiljakseen
aloittaa uutta elämää.
Nyt on tärkeää kanssa että huolehdit omasta hyvinvoinnista ja jaksamisesta???!!!
Asutko omassa vai vuokra asunnossa???
Olethan hakenut kaikki sinulle kuuluvat tuet???
Kaunista syksyä sinulle.