Elämää persoonallisuushäiriön kanssa

Elämää persoonallisuushäiriön kanssa

Käyttäjä tiltumari aloittanut aikaan 15.01.2017 klo 18:45 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä tiltumari kirjoittanut 15.01.2017 klo 18:45

Hei!

En tiedä kuuluuko tämä keskustelu varsinaisesti tähän ryhmään, mutta en löytänyt mitään sopivampaakaan. Onko täällä siis muita, jotka elävät persoonallisuushäiriön kanssa? Itselläni on diagnosoitu sekamuotoinen persoonallisuushäiriö, ja olisi hienoa löytää ns. ”kohtalotovereita” sekä vaihtaa ajatuksia. Kuinka jokapäiväinen elämänne sujuu ja millaisia haasteita kohtaatte arjessa? Välillä sitä tuntee olevansa niin kamalan yksin kaikkine häiriöineen, mutta varmasti meitä on muitakin. Vertaistuki olisi erittäin tervetullutta!🙂

Käyttäjä tiltumari kirjoittanut 07.03.2017 klo 16:44

Tämä kyllä repii minut ihan rikki. Tuntuu ettei vaan jaksa enää... Aika toivoton olo.

Käyttäjä Herkkumerkkari kirjoittanut 16.03.2017 klo 21:45

Hei taas

Kävin aika pohjilla ja tuntuu että olen siellä jossain edelleen. Olen kuitenkin jollain lailla onnistunut olemaan töissä.

Mulle on nyt herännyt eräs ongelma, joka on nostanut päätään aiemminkin usea vuosi sitten. Asiakkaaseen ihastuminen.

Muutama vuosi sitten ihastuin harjoittelussa ohjaajaani. Huomaan hänen olleen aika samantyyppinen luonteeltaan kuin nykyinen asiakkaani.

Mua hävettää ihan hirveästi tämä asia. Ja vaivaa ihan päivittäin. Tunnen itsessäni sen pienen tytön, joka on arvoton, hylätty, eksynyt, hyväksikäytetty, kaikinpuolinen laiminlyöty ja isätön.

Jostain syystä olen elämäni varrella ihastunut jokaiseen mieheen joka kuuntelee, katsoo silmiin, on avoin ja rehellinen, joka välittää ja on "haavoittuvainen". Luultavasti ihastumiseni johtuu jollain lailla siitä, että nuo ihmiset ovat kaikkea sitä mitä isäni ei ollut. Läsnä, kuunteleva ja turvallisentuntuinen, tasapainoinen.

Tämä on tuskaista. Ammattini on ihmissuhdetyötä ja olen asiakkaani kanssa päivittäin tekemisissä. Minua pelottaa, sillä musta tuntuu että myös hän on ihastunut minuun.

Olen sairas pieni tyttö, aikuisen naisen kehossa.

Käyttäjä Axuli83 kirjoittanut 23.04.2017 klo 18:58

Sekamuotoista persoonallisuushäiriötä epäiltiin aluksi. Sitä ennen kaks suuntasta.
Viimein mun oma psykiatri (jonka sain pitää peräti 3 vuotta!)sanoi että aika selvä: Epävakaa persoon.h.

Itsekin haaveilen kirjailijan urasta. Oon haaveillu lapsesta asti🙂. Kirjoitan parhaillaan ensimmäistä dekkaria.

Voimia kaikille!🙂🌻