Elämä on kurjaa

Elämä on kurjaa

Käyttäjä Desper aloittanut aikaan 20.05.2012 klo 07:55 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Desper kirjoittanut 20.05.2012 klo 07:55

Taas uusi aamu. Puut vihertävät ja linnut visertävät. Aurinko paistoi, mutta meni jo pilveen. Niinpä tietysti, ihan kiusallaan, eihän se minulle paista. Kevät muka ihanuuksineen – ei minulle tietenkään. Kesäkin on menevä pieleen, se on varma.
Jatkan huomenna.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 20.05.2012 klo 22:34

Päivä meni pieleen. En millään pystynyt pitämään masennusta yllä, kun lapsen perhe kävi kylässä. Oli kuin tupa olisi tulvahtanut aurinkoa täyteen. Pitkän aikaa heidän lähdettyäänkin hymyilin itsekseni.
Täytyy huomenna ottaa tiukempi ote. Uskon, että jo aamulla saavutan tutun synkkyyden. Varmaankin otan pienet itkuntiraukset aamunavaukseksi päästäkseni oikeaan tunnelmaan.

Käyttäjä helemi kirjoittanut 21.05.2012 klo 10:10

Sinun pitää jo heti herätessä ottaa oikea asento, kuin jätkän räkä, piikkilangalla roikkumassa, laahustat vessaan ja pidä se myrtynyt, "kuka keksi aamut- ilme" naamallasi, kun katsot peiliin. Hiuksia ei kannata kammata koko päivänä , eikä riisua yöpaitaa, aamua varten varaudu jo valmiiksi vanhimmalla yöpaidalla. Kysele, kuka on syönyt minun suullani, kissanpaskaa ja kuka on tuo homssuinen surkimus, joka on mennyt sinun peiliisi. Muista, surkeus on valttia tänäkin päivänä!
Äläkä muista näitä neuvoja aamulla, sinua alkaa kuitenkin naurattamaan

Käyttäjä Desper kirjoittanut 21.05.2012 klo 18:23

Voihan räkä. Tämäkin päivä meni mönkään. Tunsin päivemmällä sopivasti pakokauhua yksinäisyyden takia, sitten tulivat erilaiset menetykset mieleen ja onnistuin itkemäänkin niitä vähäsen. Mutta sitten tulin tänne Tukinetiin ja luin monesta kohtaa semmoista huumorin heittoa, että oli pakko nauraa kippurassa. Helemi, Zimba2, Jaksaako?, kiitos, kun "pilasitte" päiväni!
Toivottavasti kukaan ei loukkaannu, kun täällä hassutellaan masennuksella. Monta vuotta on mennyt vakavassa masennuksessa, tiedetään, mitä se on, nyt kokeillaan vaihteeksi lääkkeeksi tätä ranttaliksi pistämistä.

Käyttäjä Jaksaako? kirjoittanut 22.05.2012 klo 09:44

Itse asiassa tää ranttaliksi heittäminen on uusi näkökulma asiaan.

Ja ehkä sen kautta löytyy jotain, mistä voisi olla apua - oikeasti. Tällä mielellä lähdin tähän mukaan, tarkoitus ei todellakaan ole mitenkään vähätellä, jos joku niin luulee.

Ja;

Mun luona asuu myös AINA. Se on pienen pieni heiveröinen tyttö, joka aina jaksaa muistuttaa, että olen heikko. Että tulen aina epäonnistumaan. Että yritykseni tehdä mitä tahansa menevät AINA pieleen.

Ainalla on pieni, mutta sitkeä ääni - kuin hyttysen. Mutta niin vikkelä se on, etten ole onnistunut sitä nitistämään.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 22.05.2012 klo 11:02

Huonosti alkaa päivä. Vetelehdin terveydellisistä syistä siivoamattomassa kämpässä, eikä omatunto yhtään kolkuta. No ehkä tästä saa jonkinlaisen itseinhon vielä kehiteltyä. Epätoivossa on hyvä elää.

Käyttäjä helemi kirjoittanut 22.05.2012 klo 14:54

Onhan niistä villakoirista seuraakin, ei tarvitse ihan yksin räätyä, alennuksen alhossa.
Jos joku erehtyy tulemaan käymään, niin pane niille villakoirille, sentään panta kaulaan, etteivät pure vierasta.

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 22.05.2012 klo 16:40

🙂 Minäkään en missään tapauksessa halua loukata ketään. (paitsu tietenkin "marttaa" ym. samantapaisia) Kun huumori kohdistuu pääasiassa itselle nauramiseen ja joku löytää itsensä samasta tilanteesta saaden siitä apua, niin hyvä. Pakko myöntää, huumori ei sovi kaikille. Minulle on sanottu että et voi olla masentunut kun voit laskea huumoria tullaisesta asiasta. Onneksi terveysalan ihmiset asian hoksaavat. Minulle huumori on tärkeä tapa päästellä paineita. Kaikista mukavinta on potkia "marttaa" takapuoleen. Jaahas. ei muutako 😴

Käyttäjä Jaksaako? kirjoittanut 23.05.2012 klo 09:12

Desper, samoissa tunnelmissa täälläkin ;(

Päässyt jo pari kyyneltäkin.

Aurinkoinen sää pahentaa asiaa: tuntuu, että kaikilla muilla - IHAN KAIKILLA muilla - on iloinen ja onnellinen olo... itse olen eksynyt mustaan, johonkin kuoppaan tai luolaan, en tiedä.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 23.05.2012 klo 09:58

Selvennykseksi: olen tässä yrittänyt nauraa omalle masennukselleni ja ironisoida sitä. Päivä meni "pieleen", kun en onnistunut kehittämään masennusta, päivä meni "mönkään", kun huumori täällä karkotti pahan mielen, asiat ovat "huonosti", kun omatunto ei kolkuta jne. Ajatuksena oli, että kun itse pilkkaan taipumustani vajota surkeuteen ja nähdä asiat synkässä valossa, en enää kehtaa tehdä niin ja alan nähdä asioita positiivisemmin. Näin on jo vähän käynytkin.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 23.05.2012 klo 10:20

No nyt se myrkyn lykkäs! En ole masentunut tippaakaan! Illalla sängyssä mietin asioita, ja yhtäkkiä tajusin välähdyksenomaisesti erään kuvion elämässäni, jonka terapeutti on muutaman kerran ottanut esiin. Kaikki osaset tuntuivat loksahtavan paikoilleen. - Mitä ihmettä? Joudunko nyt luopumaan masennuksesta? Miten pärjään ilman sitä? Tällä hetkellä tuntuu vahvasti siltä, että ilman sitäkin voisi elää.

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 23.05.2012 klo 13:46

🙂 Tästä ranttalista. Tiedän itsekkin kun on täysin "martan pauloissa" niin huumori on kaukana. Mutta kun kääntää asiat ihan päälaelleen niin löytyy ainaski uusia näkökulmia. Ei toimi aina eikä kaikkiin asioihin. esim. näin. Ajattelee rumaa haisevaa "marttaa" ja sen jälkeen nättiä hyvältä TUOKSUVAA tyttöä. Asiat ovat todella surkeasti jos ei ilmeeni kirkastu😉. En oikeastaan itsekkään tiedä miten tämä liittyy aiheeseen Elämä on kurjaa mutta jospa sain "pilattua" desperin ja jaksaako ihmisen Päivän niin mikäs sen "mukavampaa". Hah hah. nyt on ihan pakko 😴.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 23.05.2012 klo 17:22

Ei hätää: keksin pari "loukkaavaa" pikkuasiaa, joita voin paremman puutteessa märehtiä. Aina mua sorsitaan. Toivottavasti tunnelma pysyy ainakin loppuillan eikä esim. mikään hauska tv-ohjelma pilaa sitä. Ei taida onneksi tulla komedioita tänään.

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 24.05.2012 klo 13:41

Eilen illalla martta ja masa soittelivat. Kun kerroin käyneeni täällä netissä rupesi kuulumaan raivokasta ääntä. Keskenään tappelivat Pari lausetta erotin. Kuului: sinähän sanoit ettei ihmiset kerkiä toipua jos käydään lomalla, toinen kuului. Itse sinä siitä lomasta haaveilit. löivät puhelimen kiinni kun rupesin nauramaan. Ihme kyllä en hirveän huolissani ole vaikka varmaan käyvät katsomassa mikä on tilanne. On minulla numeroa isompi pesis maila odottamassa jos heitä näkyy.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 24.05.2012 klo 17:13

Hahahaha, taas on paha mieli vakavasti uhattuna, vaikka olen sitä tässä kovasti yrittänyt kehitellä.

Käyttäjä Jaksaako? kirjoittanut 25.05.2012 klo 12:59

zimba2, onko mailasi puuta vai metallia? Ja jos joudut käyttämään, niin kerrothan, miten se toimi!

Itse haluaisin turvakseni ison vahtikoiran, mutta se ei ole mahdollista. Pitäisi varmaan opetella murisemaan kuin sakemanni, räyh.