EHKÄ SYÖPÄ

EHKÄ SYÖPÄ

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 28.11.2016 klo 14:41 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä aavameri kirjoittanut 28.11.2016 klo 14:41

Hei,

Tilanne on nyt se, että äidilläni on ehkä kasvain, taas.

Sillä oli jo vuosia sitten se syöpäkasvain, mutta nyt on ehkä tullut uudelleen. Hänellä on muutoksia maksassa, ja ei tiedä onko sama kasvain uudelleen tulleena, vai levinneenä. Kuvaus on pian. Silloin selviää otetaanko koepala ja mitä tehdään. Pelottaa ja ahdistaa niin paljon 😭

Selviääkö hän?

Äiti on suurin tukeni elämässä. En olisi halunnut tätä stressiä kaiken muun päälle. Työttömyys, raha – asiat, tyttöystävän syöpä ( on terve nyt, mutta pelkään, että uusiutuu joskus), epäusko tulevaisuuteen).. Miten jaksan enää?

Olisiko teillä neuvoa mikä auttaisi pelkoon ja ahdistukseen?😭😭

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 24.12.2016 klo 15:21

Valoisaa Joulua ja Uutta Vuotta kaikesta huolimatta 🙂 Eletään tässä ja nyt 😍 Murehditaan murheista vain vähän aikaa, sen aikaa kun murhe on siinä. Aina on uusi päivä, uusi alku. Toivottavasti sinun elämässäsi nuo päivät, uudet alut on hyviä ja siedettäviä. Kirjoittelehan tänne taas kuulumisia, kun siltä tuntuu 🙂 Olet ajatuksissa ☺️❤️

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 23.02.2017 klo 14:25

Hei, ajattelin päivittää tilannetta tänne.

Äiti oli siis kuvauksessa, ja tuloksissa oli että siellä maksassa on jotain, mutta lääkärit ei oikein tienneet että mitä on. Todennäköisesti ne on sitä samaa kun oli muutama vuosi sitten, mutta ei siis tietoa. Huomenna otetaan koepala ja silloin selviää varmaksi mitä ne on. Arvot äidin mukaan hyviä, mitä arvot sitten tarkoittaakaan? ( syöpäarvot?)

Äiti saa joka kk piikin että ei kasva, rukoilen että siitä olisi apua ja ei kasvaisi. Toki olen huolissani että jos ei auta ja mitä sitten, jos niitä ei korvatakkaan ( joka piikki maksaa 1400 €)...

Kipuihin saa lääkettä ( nyt ottaa vaihtelevasti n.3 - 6 1G särkylääkkeitä joka ikinen päivä) ☹️ . Voiko ne kasvaimet olla syynä?

Tämä koko asia stressaa ja ahdistaa kaikista eniten, pelottaa ihan hirveästi että ei kai tapahdu mitään

😭😭

Kaiken muun niiden mun stressin päälle tämä tekeee eniten pahaa oloa mulle, en tiedä auttaako se psyka ( ollut vasta 1 kerta, seuraaava kerta noin 1,5 vko päästä)

Voimia kaikille 🙂🌻

Käyttäjä kaunis91 kirjoittanut 23.02.2017 klo 20:21

Hei aavameri 🙂

Kyllä kaikki järjestyy. Rukoile Jumalalta apua. Voit vaikka rukoilla yhdessä jonkun kanssa. Muista myös tehdä välillä jotain kivoja asioita mistä tykkäät niin ei koko ajan pyöri ikävät asiat mielessä.

Voimia sinulle 🙂🌻

Käyttäjä runner kirjoittanut 11.03.2017 klo 21:31

Itselläni on tällä hetkellä syöpä ja ymmärrän hyvin tunteesi. Ennusteeni on hyvä ja minulla ei ole uusiutunut syöpä. Pelko ja ahdistus ovat tuttuja minullekin. Sairauden uusiutumisen pelko ja jatkuva epävarmuus tulevaisuudesta tuntuu rasittavalta. Sille ei valitettavasti voi mitään. Uusiutuneen syövän tulevaisuus on käsittääkseni myös epävarma. Siis paraneeko vaiko ei. Asioista syövän suhteen kannattaa keskustella lääkärin kanssa. Itse olen keskustellut myös ammattiauttajan kanssa ahdistuksistani ja peloistani. Se on helpottanut tilannettani. Yksin ei kannata jäädä huoliensa ja murheidensa kanssa.

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 13.03.2017 klo 15:23

Kiitos vastaajille. Lääkäri soitti äidille tänään ja se on se sama kun 5 v sitten. Joku Neuroendrogeeninen...😭 maksassa. Kokeilee jotain maksavaltimon kautta tipitushoitoa😭 liekö auttaa?..😭😭

Nyt saa vaan niitä hidastavis piikkejä (jos auttaa) ?

Tuli tosi ahdidtunut olo ja pelottaa paraneeko...😭😭

Mitä teen? 😭 pelottaa niin....😭😭😭

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.03.2017 klo 19:42

Voi... Olen pahoillani. Voimia ja toivoa sinulle! Ja läheisillesi!

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 30.03.2017 klo 13:52

Jardin Prive kirjoitti 13.3.2017 19:42

Voi... Olen pahoillani. Voimia ja toivoa sinulle! Ja läheisillesi!

Kiitos tsempistä. Tosiaan, asiat on noin miten tuossa edellisessä postauksesssa kirjoitin.

Lääkärin mukaan ei ole mitään kiirettä eikä hätää. ( ainakaan kiirettä asian kanssa, niin käsitin). Onko se hyvä vai huono asia?

Pelkään TODELLA PALJON että äiti kuolee tai jotain tämän asian vuoksi😭

Tämä ahdistaa minua päivin ja lin, yöunet on katkonasia, ruoka ei maistu. En tiedä miksi reagoin näin, vaikka mitään ei ole sanottu vielä edes?

Onko mitään toivoa että kaikki kääntyy hyväksi?😭😭

Onko teillä omia tai tuttujen kokemuksia, että tällaisesta voi selvitä/parantua?

Tänään äiti oksensi muutaman kerran, kun on tosi huono olo, äiti sanoi, että on vaan mahatautia, mutta en oikein usko😭
Pelkään että tuo huono olo ja oksentaminen liittyy jotenkin niihin kasvaimiin? Onko ne leviämässä tai muuttumassa? ( alkuvuonna ei vielä ollut ) Ahdistaa jos pahan olon syy onkin siinä?

Äiti itse sanoo vaan että uskoo että paranee, ( en tiedä uskooko vai sanooko vain )

Tosiaan saa niitä piikkejä joka kk, mitkä pitäisi ainakin estää kasvaimien kasvu ja muuttuminen? Ei kai niitä annettaisi jos ne ei auttaisi? ( 1600 e/kpl)

Ensikuussa sillä on lääkäri, missä päättävä mitä tekee, että tarvitseeko tehdä mitään, tehdäänkö tuo tiputushoito mistä kirjoitin, tai mitä.

Kannattaako enää uskoa hyvään tai äidin selviämiseen?😭😭

Itse olen menettänyt kaiken toivon, alitajunta ja pää sanovat että ei toivoa. Sisimmässäni haluaisin uskoa, mutta muuten olen menettänyt toivoni 😭😭

Mitä teen?

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 30.03.2017 klo 17:27

aavameri kirjoitti 30.3.2017 13:52

Jardin Prive kirjoitti 13.3.2017 19:42

Voi... Olen pahoillani. Voimia ja toivoa sinulle! Ja läheisillesi!

Kiitos tsempistä. Tosiaan, asiat on noin miten tuossa edellisessä postauksesssa kirjoitin.

Lääkärin mukaan ei ole mitään kiirettä eikä hätää. ( ainakaan kiirettä asian kanssa, niin käsitin). Onko se hyvä vai huono asia?

Pelkään TODELLA PALJON että äiti kuolee tai jotain tämän asian vuoksi😭

Tämä ahdistaa minua päivin ja lin, yöunet on katkonasia, ruoka ei maistu. En tiedä miksi reagoin näin, vaikka mitään ei ole sanottu vielä edes?

Onko mitään toivoa että kaikki kääntyy hyväksi?😭😭

Onko teillä omia tai tuttujen kokemuksia, että tällaisesta voi selvitä/parantua?

Tänään äiti oksensi muutaman kerran, kun on tosi huono olo, äiti sanoi, että on vaan mahatautia, mutta en oikein usko😭
Pelkään että tuo huono olo ja oksentaminen liittyy jotenkin niihin kasvaimiin? Onko ne leviämässä tai muuttumassa? ( alkuvuonna ei vielä ollut ) Ahdistaa jos pahan olon syy onkin siinä?

Äiti itse sanoo vaan että uskoo että paranee, ( en tiedä uskooko vai sanooko vain )

Tosiaan saa niitä piikkejä joka kk, mitkä pitäisi ainakin estää kasvaimien kasvu ja muuttuminen? Ei kai niitä annettaisi jos ne ei auttaisi? ( 1600 e/kpl)

Ensikuussa sillä on lääkäri, missä päättävä mitä tekee, että tarvitseeko tehdä mitään, tehdäänkö tuo tiputushoito mistä kirjoitin, tai mitä.

Kannattaako enää uskoa hyvään tai äidin selviämiseen?😭😭

Itse olen menettänyt kaiken toivon, alitajunta ja pää sanovat että ei toivoa. Sisimmässäni haluaisin uskoa, mutta muuten olen menettänyt toivoni 😭😭

Mitä teen?

Kysyit tuolla aavameri aiemmin, että mitkä arvot. Äitisi varmaan tarkoitti maksa-arvoja. Niitä varmaan nyt tarkistetaan useammin.

On kokemusta. Ihan henkilökohtaista, minulla on ollut syöpä ja selvisin siitä "hyvin". Pidin kaiken omana tietonani ja selvisin. Potilaan oma fiilis ja odotus vaikuttaa paljon siihen miten sairaudesta selviää. Äitisi usko on siis, hyväksi 🙂

Minä syön myös yhtä paljon kipulääkkeitä, kun äitisi nyt, eri sairauteen. Ja vähän eri määriä, eri päivinä. Äkillisesti ajateltuna tuollaisen kuorman syöminen voi varmasti aiheuttaa pahaa oloa, tai kivut aiheuttavat fyysistä pahaa oloa. Äitisi varmasti pitää lääkärinsä kanssa hyvää kommunikaatioyhteyttä.

Ja, kun lääkäri sanoi, että ei ole kiirettä, tai hätää, niin hän ehkä tarkoitti noita tiputushoitoja?

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 31.03.2017 klo 10:16

Pompula, hienoa että olet selvinnyt. En ole ihan varma, mitä arvoja tarkoittaa, mutta joko noita maksa - arvoja tai syöpäarvoja yleensä. Jos olen käsittänyt oikein, lääkäri tarkoitti että tiputushoidon aloittamisella ei ole kiire, jos sitä edes tehdään. Se selviää sitten. Minua vaan huolettaa äidin tilanne, mutta se tulee kaiken muun stressin ja masennukseni lisäksi, joten ahdistus on kova. En sen vuoksi näe missään mitään hyvää tai postiivista tulevaisuutta

Tuo lääkkeiden syöminen mistä kerroit, onko niistä ollut apua?

Kiitos vastauksestasi 🙂

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 31.03.2017 klo 10:58

Äiti meni päivystykseen kun sillä tosi huono olo ja oksensi. Mikä voi olla syynä? Voiko olla pelkkä mahatauti? Sillä kun on se syöpä niin pelkään että nämä kaksi liittyy toisiinsa, vaikka ei olemassa olevan tiedon pohjalta pitäisi? Tänään ollut vuoden huonoimpia ja ahdistavimpia päiviä taas 😭😭

Käyttäjä Joie kirjoittanut 31.03.2017 klo 14:58

Halaus, aavameri. 😍 Onhan sitä vatsatautiakin ollu paljon liikkeellä... hyvä joka tapauksessa, että äitisi meni päivystykseen ja saa hoitoa.

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 31.03.2017 klo 16:09

Joie kirjoitti 31.3.2017 14:58

Halaus, aavameri. 😍 Onhan sitä vatsatautiakin ollu paljon liikkeellä... hyvä joka tapauksessa, että äitisi meni päivystykseen ja saa hoitoa.

Äiti lähetti viestin ja sanoi, että oli kuvattu ja hama on todennäköisesti hermostunut jostain, kun äidiltä puuttuu haimasta pala. Saa nestettä ja on viikonlopun osastolla.

Onko jollain ollut vastaavaa ja onko vaarillista? Pelottaa että äidille käy jotain 😭😭

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 01.04.2017 klo 23:03

On lääkkeistä apua. Miksi äidiltäsi puuttuu haimasta pala? Onko näin ollut aina?

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 10.04.2017 klo 11:59

Pompula kirjoitti 1.4.2017 23:3

On lääkkeistä apua. Miksi äidiltäsi puuttuu haimasta pala? Onko näin ollut aina?

Haimasta leikattiin 5 vuotta sitten kasvain. Samoja on nyt maksassa pari kasvainta.

Nyt on tilanne taas muuttunut. Äiti oli sairaalassa ja äidillä oli akuutti haimatulehdus. Nyt on jo kotona mutta on väsynyt ja levännyt. Onko normaalia?

Kuvauksissa löydettiin kasvaimia mikä nopeasti kasvanut edellisen kuvauksen jälkeen ( oli jouluna). Ja sitä ensiviikolla aletaan tutkia mikä on. Tämä stressaa nyt aivan mielettömästi ja pelottaa ja ahdistaa mikä on ja miten käy?😭 Stressi on huipussaan...😭

Pelottaa että on jotain vakavaa tai vaarallista ja että kuolee😭 Pelko vie multa toimintakykyä ja masennus vain kasvaa😭

Mitä teen?😭

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 10.04.2017 klo 18:28

ja lisään että äiti itse ei ulospäin ainakaan stressaa. Sanoo " kyllä kaikki järjestyy " ja että uskoo paranevansa. Mä olen epäuskoisempi ( johtuu masennuksesta ja siitä mikä syöpä yleensä on ja mitä siiitä seuraa ) 😭😭