EHKÄ SYÖPÄ

EHKÄ SYÖPÄ

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 28.11.2016 klo 14:41 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä aavameri kirjoittanut 28.11.2016 klo 14:41

Hei,

Tilanne on nyt se, että äidilläni on ehkä kasvain, taas.

Sillä oli jo vuosia sitten se syöpäkasvain, mutta nyt on ehkä tullut uudelleen. Hänellä on muutoksia maksassa, ja ei tiedä onko sama kasvain uudelleen tulleena, vai levinneenä. Kuvaus on pian. Silloin selviää otetaanko koepala ja mitä tehdään. Pelottaa ja ahdistaa niin paljon 😭

Selviääkö hän?

Äiti on suurin tukeni elämässä. En olisi halunnut tätä stressiä kaiken muun päälle. Työttömyys, raha – asiat, tyttöystävän syöpä ( on terve nyt, mutta pelkään, että uusiutuu joskus), epäusko tulevaisuuteen).. Miten jaksan enää?

Olisiko teillä neuvoa mikä auttaisi pelkoon ja ahdistukseen?😭😭

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 29.11.2016 klo 20:56

En tiedä mikä auttaisi pelkoon, tämä asia vaikuttaa kaikkeen...😭

Yöllä en saa nukuttua, kun saan, näen painajaisia. Kuten koko viimeyön😭

Ruoka ei maistu ja vatsa on ihan sekaisin...😞

Itken vaan kuin pelottaa niin paljon. Äiti on tärkeintä elämässä minulle.

En haluaisi ahdistua nain paljon, mutta ei voi mitäään...😭😭

Yritän nukkua, saa nähdä pystynkö 😭

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 30.11.2016 klo 20:07

Sain onneksi nukuttua viimeyönä, ainakin ihan ok. Toivottavasti ensiyönäkin. Pelot on samanlaiset, mutta tänään en vielä ainakaan itkenyt niin paljon kuin eilen, saa nähdä mitä ilta taas tuo tullessaan ( ja yö)

Onneksi kohta on taas aika psykalle, voi puhua ulkopuoliselle 😭

Olen pohtinut IM realistisena vaihtoehtona, jos äidille käy jotenkin. Ei olisi ainakaan ahdistusta. Toivottavasti huomenna on helpompi päivä, eikä olisi paha olla ja maha sekaisin koko päivän taas😭

Käyttäjä Joie kirjoittanut 01.12.2016 klo 16:28

Voi sua ☺️❤️ No hyvä ku pääset jonku kanssa puhumaan. Toivottavasti kerrot hänelle myös itsemurha-ajatuksista. Jos sun olo helpottais edes vähän, kun voit kertoa huolistasi.

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 01.12.2016 klo 22:46

Sain nukuttua ihan ok. Kirjoittelen tänne mun tuntemuksia asiasta, se auttaa selvittämään päätä ja ehkä ahdistustakin🙂

19.päivä selviää kait tulos, silloin selviää tuleeko joulusta valkoinen vai musta....

Saatan alkaa yhtäkkiä pienistäkin asioista itkemään, niin paljon pelottaa...😭

Ps. Kiitos kaikille ketä olette vastanneet ! Siitä on apua <3

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 02.12.2016 klo 19:44

Hei,

Joie, Kiitos vastauksestasi, se piristi mieltä 🙂

En tiedä miksi, mutta musta tuntuun kuin eläisin sumussa, ihan kuin toisessa maailmassa, mutta kuitenkin täällä. Kuin olisin vajonnut syvään, pimeään kaivoon, josta ei ole ulospääsyä.

En haluaisi pelätä näin paljon, enkä tiedä mikä auttaisi siihen ja ahdistukseen.

Juuri kun olin päässyt takaisin elämäntapaiseen kiinni, tikkaat katkesivat niin sanotusti alta. Eikä ole keinoa korjata niitä...

Eihän mitään ole vielä tapahtunutkaan, mutta alan silti yhtäkkiä vaan itkemään asian vuoksi ja joka kerta ahdistun. En mä ole ennen ollut tällainen, en tiedä miksi nyt näin. Mikä auttaisi?

Onneksi voi puhua sille hoitajalle, jotenkin helpottaa puhua ulkopuoliselle ( hän ei siis tiedä vielä tästä asiasta).

En haluaisi pelätä näin paljon
😭😭

Toivottavasti ketään ei haittaa, että kirjoitan tänne vaihtelevasti. Se on kuin terapiaa minulle, ehkä se auttaa käsittelemään tätä asiaa.

Kirjoittelen taas🙂

Käyttäjä Tunnusx kirjoittanut 03.12.2016 klo 06:40

Kirjoittaminen on parasta terapiaa jos vain jaksaa eli jatka vain ja muut on varmasti samaa mieltä. Olen lukenut aina ketjuasi ja luen edelleen mutta en oikein osaa vastata muuta kuin että otan todella paljon osaa. Toivottavsti kertomus saa onnellisen lopun.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 03.12.2016 klo 12:28

Tosi hyvä juttu, aavameri, jos tänne kirjoittaminen auttaa sua vähän käsittelemään pelkojasi ja ahdistuksiasi. Ja just hyvä, että sulla on joku, jolle voi myös kasvotusten puhua. Mäkin oon kyllä viestisi lukenut, vaikka aina ei oikein osaa mitään sanoa siihen, mitä kirjoitat. Sen toki näkee, että pelot ja ahdistuneisuus on kasvanu sulla niin suuriksi, että niitten kanssa ei yksin pärjää. Rauhaa toivon sulle ja muutenki kaikkea hyvää.
🙂🌻

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 04.12.2016 klo 19:01

Hei,

Tunnusx ja Joie , Kiitos kun olette
vastanneet ja lukeneet ! Tulee hyvä mieli, ja kiitos tsempistä. Siitä on apua minulle !

Tänään ollut ihan ok olo, lähestyvä kuvaus mikä äidillä on, jännittää muakin. Viimeyö meni ok, menin vasta 01.30 nukkumaan tosin, mietin asiaa koko ajan. Aurinko sentään paistoi tänään. Äiti ei tykkää puhua aiheesta, mietin pelkääköhän? Onko mahdollista että selviää? Tätä mietin ja ei ole ollut yhtään päivää että en olisi itkenyt....

Toivottavasti olo helpottaisi edes vähän.

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 19.12.2016 klo 14:31

Hei,

Jonkun aikaa sitten tänään sai kuulla ne tulokset. Se on se mitä pelkäsinkin, se on eräänlainen SYÖPÄKASVVAIN. Tuli uudestaan. Ne kokeilee jotain hoitoja jos auttaa, joka kuukausi joku piikki. Se maksaa 1200 € joka koko jos olisi itse maksettava... mut sehän muuttuu se korvaus noissakin ensivuonna?

Nyt ahdistaa tosi paljon ja pelotta...😭

Mitä teen?
Pelottaa niin...😭😭😭

Saa nähdä miten joulu menee....

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 19.12.2016 klo 15:31

Hei vielä

Luin tietoa tässtä että hoiito mitä kokeillaan, SUURIMMALLA OSALLA TEHO LAKKAA 5 - 10 SISÄLLÄ JA VIE VOITON.

Että sillainen joulu. Hirvein joulu koskaan mun elämän aikana, ja tulevaisuus.... se meni nyt jonnekkin syvään pimeyteen...😭😭

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.12.2016 klo 15:56

Olen niin pahoillani. Voimia teille kaikille!☺️❤️

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 19.12.2016 klo 18:03

Voi Aavameri 😭
En täysin saanut selvää äitisi tilanteesta, mutta käsitin että uutiset olivat huonoja. Olen todella pahoillani. Toivottavasti saatte jostain jotain tukea. Muistanko oikein, että sinulla ei ole mitään hoitosuhdetta mihinkään? Minusta olisi hyvä, että sinulla olisi joku perheen ulkopuolinenkin, jonka kanssa voisit keskustella asioista. Toivon teille kaikesta huolimatta mahdollisimman hyvää tai edes siedettävää joulua. Oikeasti joulu on tietenkin vain muutamia päiviä, jotka ovat tavallaan ihan tavallisia päiviä. On silloin kuitenkin ihan hyvä edes syödä jotain herkkua, vaikkei muuten joulua viettäisikään.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 19.12.2016 klo 18:57

Aavameri 😍 Saathan jostain tukea ja apua pelkoosi ja ahdistukseesi?

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 23.12.2016 klo 21:15

Kiitos kaikille vastauksista !

Joie, joo sen verran et käyn psykalla mut aika vasta 9.1

Se on kai pahanlaatuinen ja ei voi esim leikata tai muutenkaan. Jotain pistoshoitoa kai kokeillaan niin et ei etenisi.

Ahdistaa ja pelottaa niin😭

Onko enää mahdollista että paranee ja selviää..? 😭

Mitä teen? Rintaa puristaa ja eläm pimeydessä😭

Anteeksi, jos en ole huomannut vastata kaikille, siitä on kuitenkin minulle apua joten iso Kiitos vastauksista.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 24.12.2016 klo 13:17

Ahdistaaks tää asia sua koko ajan vai onks yhtään helpompia hetkiä? ☺️❤️