Concertan aloitusoireet

Concertan aloitusoireet

Käyttäjä Jenny4 aloittanut aikaan 03.03.2016 klo 18:04 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jenny4 kirjoittanut 03.03.2016 klo 18:04

Mulla diagnosoitiin tarkkaavaisuuspainotteinen adhd ja olen syönyt Concertaa nyt vajaan viikon. Kolme ekaa päivää meni 1x18mg, mutta vastetta ei juuri tullut, joten lääkäri kehotti nostamaan kahteen tablettiin päivässä. Olo on aika kamala. Mielen huomaan rauhoittuneen ja tasaantuneen ja pystyn jopa nukkumaan ilman unilääkkeitä. Nostosta on nyt kolme päivää. Leposyke on korkea, ahdistuneisuus on lisääntynyt, en jaksa mitään, mikään ei oikeen kiinnosta, olen ärtynyt. Tänään sain kaupassa paniikkikohtauksen. Jätin lääkärille soittopyynnön (psykiatrian erikoislääkäri joka teki diagnoosin ja määräsi lääkkeen), soitti onneksi melkein heti, ei ollut paniikkikohtauksesta eikä sykkeen kohoamisesta vielä huolissaan, käski olemaan ihan rauhassa ja jatkaa samalla annoksella ensi viikkoon asti jolloin meillä on tapaaminen. Voiko nämä oireet vielä mennä ohi vai eikö lääke vaan yksinkertaisesti sovi minulle? Itse olisin valmis laskemaan tuohon 18mg tai lopettamaan koko lääkkeen, mutta uskon ettei lääkäri turhaan kehota tuolla annostuksella vielä kokeilemaan. Onko muilla ollut vastaavaa, tasoittuiko olo? Olisin todella kiitollinen vastauksista.