Anna palautetta verkkoartikkeleista!

Anna palautetta verkkoartikkeleista!

Käyttäjä Meri N aloittanut aikaan 21.01.2009 klo 10:37 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Meri N (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 21.01.2009 klo 10:37

Tukinetissä on julkaistu mielenterveysaiheisia verkkoartikkeleja.

Verkkoartikkelit jakautuvat neljään sarjaan: itsensä vahingoittaminen ja itsetuhoisuus, masennus, mielenterveyden häiriöt ja kriisit.

Artikkelit löydät Tukinetin siniseltä Tietopalvelut -kanavalta kohdasta Aineistohaku ja sieltä valitsemalla oikeanpuoleisesta pudotusvalikosta Tukinet-verkkoartikkelit. Vasemmanpuoleisesta pudotusvalikosta ei tarvitse valita mitään, ellet halua lukea pelkästään kriisi-aiheisia artikkeleja. Tällöin vasemmanpuolisesta valikosta voi valita kohdan ”5. Kriisit, muut.”

Valittuasi ensin yhden artikkelin ja avattuasi sen, näet artikkelin alalaidassa muut samaan sarjaan kuuluvat artikkelit ja pystyt selaamaan halutessasi koko sarjan läpi. Siten pystyt lukemaan halutessasi vain sinua kiinnostavan sarjan artikkeleja.

Pahoittelemme, että artikkelien selaaminen tapahtuu tässä vaiheessa näin hankalalla tavalla. Artikkelit julkaistaan myöhemmin Suomen Mielenterveysseuran uusilla internet-sivuilla, ja silloin ne ovat luettavissa samaan tapaan kuin verkkotekstit yleensäkin.

Artikkelit ovat tuotettu Mielenterveysseuran E-mielenterveyshankkeessa, jossa on tavoitteena tuottaa laadukasta ja helposti lähestyttävää mielenterveystietoa. Hankkeessa tullaan myös kehittämään ammatillisesti tuettuun oma-apuun ja vertaistukeen perustuvia palveluja.

Tässä vaiheessa haluaisimme kuitenkin Tukinetin käyttäjiltä palautetta teksteistä voidaksemme kehittää tekstejä. Kaikki palaute on meille arvokasta. Artikkelien arvioinnin ohella voit myös kertoa, mistä muista mielenterveysaiheista haluaisit lukea verkosta.

Palautetta voi antaa joko tässä keskusteluryhmässä (tai voit myös hyödyntää artikkelien kommentointimahdollisuutta.)

Terveisin E-mielenterveyshankkeen työntekijät

Käyttäjä Meri N (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 09.02.2009 klo 10:41

Hei Kamelinselkä ja monet muut verkkoartikkeleita kommentoineet!

Artikkelit tullaan myöhemmin julkaisemaan Tukinetin lisäksi Suomen Mielenterveysseuran uusilla verkkosivuilla. Silloin melkein jokaiseen artikkeliin on lisätty niin sanottuja kainalojuttuja eli aiheeseen liittyviä alasivuja. Esimerkiksi masennusta käsittelevässä artikkelissa voi olla alasivuja, joissa haastatellaan masennuksesta toipuneita tai depressiohoitajia tai vaikka pohditaan masennus-termin käyttöä mediassa. Lukija voi siten Kamelinselän kuvaamalla tavalla lukea joko vain lyhyen artikkelin tai sitten useita juttuja.

Nämä nyt näkyvillä olevat artikkelit ovat siis perustekstejä, joiden pohjalta kirjoitamme lisää tekstejä eli alasivuja. Tämän takia olemme todella kiitollisia, kun jaksatte kommentoida tekstejä! Kommenttienne avulla osaamme muokata perustekstejä mielenkiintoisempaan ja luettavampaan suuntaan sekä saamme samalla ideoita alasivuihin. Esimerkiksi nimimerkki Kaisla kommentoi tässä ketjussa, että synnytyksen jälkeistä masennusta käsittelevä artikkeli on puutteellinen, koska ”siinä ei käsitellä lainkaan häpeän tunnetta mikä valtaa, kun ymmärtää ettei jaksa olla äiti.” Kaislan kommentin avulla voimme joko kirjoittaa tästä ilmiöstä lisää perustekstissä tai sitten tehdä alasivun, jossa haastatellaan kyseisiä tunteita kokenutta äitiä.

Eli kertokaa edelleen ihmeessä myös, mistä aiheesta haluaisitte lisää tietoa!

Kommenteista kovasti kiittäen,
E-mielenterveyshankkeen työntekijät.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 10.02.2009 klo 19:00

Hei,

talousasioihin voisi olla hyvä jos saisi tukea. Esim. miten tavan tallaajana pärjää esim.operaattoreiden maailmassa, jossa jatkuva hintakilpailu sekottaa mieliä - mikä on yksityisen ihmisen kuluttajansuoja? Jos tulee ongelmia, niinkuin hintakilpailun kourissa voi käydä, kuinka saada apua? Esim. kuitti onkin o€ kuitti kun ollut kyse vaihdosta, jossa ensin maksettu täysi hinta, vaihdon jälkeen käteen jäänyt kuitti kuin ei olisi maksanut mitään.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 16.02.2009 klo 15:50

Jatkoa tuohon edelliseen viestiini.

Pitääkö paikaansa, että nykyään ns.kuluttaja-asiamies on keskitetysti yhden numeron takana? Eli puhelu voi ohjautua minne tahansa Suomeen?

Aikaisemmin oli kaupungeissa erikseen paikallinen kuluttaja-asiamies.

Käsittääkseni maininta kuluttaja-asiamieheen yhteyden ottamisesta saa vipinää jotain vilppiä yrittäneeseen kauppiaaseen.

Tämänsuuntaista konkreettista informaatiota kuluttajan suojasta olisi myös hyvä olla vaikeuksiensa - muidenkin kuin talouden - kanssa kamppaileville ihmisille.
Vai mitä olette mieltä siellä suunnitteluryhmässä?

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 18.02.2009 klo 13:33

Kun kysyitte toiveita, tarpeita tietää asioista vaikeuksien keskellä ollessa, voitteko vaikuttaa siihen, että vaikka tätä kautta KELA antaisi tietoa esim. kuntoutusmahdollisuuksista esim. Aslak -tyyppisistä kuntoutuksista(tai TYKY)- eli että ne ovat mahdollisia myös työttömille, eivät ole osoitettu vain kuntien työntekijöille?
Miksi niistä ei tiedoteta? Juuri sellaiset, jotka kaikkein eniten tarvitsisivat - työttömien joukossa on niitäkin - ei vaan ahkerien puurtajien työn sairastuttamille joukoille - myös kaikille muille kehon/mielen kipujen kanssa kamppaileville. Me olemme voimattomia heikkojen elämäntilanteidemme keskellä. Tarvitsemme teiltä 'vahvoilta' kädenojennusta ja rohkaisua, joskus konkreettisia toimenpiteitäkin; kuten mihin tämän viestin keskeisin asia liittyi.

Palautteena ansaitsisitte todella hyvän mielen kevätesikkoja vaikka! Tämä on monelle pelastus tämä tukinet.net. Kiitos monipuolisesta mahdollisuudesta tukeen.

Käyttäjä kirjoittanut 19.02.2009 klo 20:28

Erilaisista tuetuista asunnoista olisi hyvä olla tietoa, niitä on mt-ongelmaisillekin.