Ihmissuhteet

Ihmissuhteet

Käyttäjä ask aloittanut aikaan 02.02.2021 klo 13:13 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä ask kirjoittanut 02.02.2021 klo 13:13

Tapasin sopeutumisvalmennus kurssilla yhen tosi ihana tyypin. Oon ehkä vähän ihastunut. Mun omat ihmis suhteissa, on ollut vähän mutkia. Käytin eksääni rahallisesti hyväksi. Ja en välittänyt siitä ollenkaan. Se oli tyhmää. Nyt pelkään sitä että sama toistuu. Mä oon niin hukassa. Mulla oli silloin vaikea aika ja nyt kans kaikilla varmaan on. Mä en kestä ollenkaan mitä pitäisi tehdä.  En halua kuitenkaan käyttää enään ketään hyväksi. Siitä opin sen. Mutta mun kunto korona aikaan on mennyt huonommaksi, niin se pelottaa. Mutta en saa tätä ihmistä pois mielestäni. Oon kyllä yrittänyt… Minun kaveri kans kerran ihastui mun perssoonaan siitä menin aivan sekaisin. Olin silloin vähän huonoille piirille altis. Ihmissuhteet ovat tosi hankalia. Ja minulla on ollut semmoista kun en hyväksy itseään, en hyväksy myös toista. Pelottaa. Olen ollut myös aina tosi ”hyvätahtoinen Hölmö!” Joka omia onggelma tilanteessa on kaikille vastaankäymiselle altis. Tarvitsin vähä vertais tukee ja mitä te tekisit tässä tilanteessa.

Käyttäjä Charlotta_Saapas (Vapaaehtoinen) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 02.02.2021 klo 19:29

Minusta sinulla on aika hyvä itsetuntemus ja tiedät mitkä on sinun mahdolliset sudenkuopat. Ehkä voit huomata ajoissa jos alkaa menemään pieleen ja tehdä asialle jotain ennen kun on myöhäistä? Koska onhan se ihanaa ihastua.
Ja olet oikeassa siinä että kaikilla on nyt aika vaikeata mutta se ei tarkoita etteikö sinulla olisi oikeus saada apua jos tarvitset. Kirjoitat että sinun kuntosi on mennyt huonompaan suuntaan ja se pelottaa, siihen voit ehkä saada apua ammattilaiselta sopeutumisvalmennuskurssin kautta?
Ihmissuhteet on hankalia mutta niistä myös oppii paljon, itsestään varsinkin. Se itsensä hyväksyminen voi olla pitkä ja hankala tie mutta jo tiedostamalla että olet ollut "hyväntahtoinen hölmö" olet päässyt jo paljon eteenpäin.
Rohkeasti päivä kerrallaan kohti parempaa itsetuntoa!
Terveisin Charlotta, NettiSaapas Helsinki

Käyttäjä ask kirjoittanut 03.02.2021 klo 14:05

Joo aattelin ettei tähän vastata. kiitos vastauksesta. Ne ei ollut minun mielestä mitään ammattiauttajia kun tukiliitton kautta vai kuuluuko tukiliitto ammattiauttajiin? No sama se minulla alkaa terapia kelan terapia ja jännittää se. En oo ikinä ollut terapiassa, muutakuin terveyskeskuksen ja ne ovat huonoja. Mä aattelin hakea uudestaan kurssille kun tää korona tilanne rauhoittuu. On ollut vaikeeta, mutta selviän tästä kun oon ollut niin pohjalla. Ja kun kaikilla on nyt vaikeaa. Miettii että oma henkinen hyvinvointi+ korona sotkee kaiken. Minulla on kaikkien ihmisten kanssa vaikeaa, juuri nyt. Tällä hetkellä.

Käyttäjä Charlotta_Saapas (Vapaaehtoinen) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 16.02.2021 klo 18:17

Hei taas, kiva kuulla että pääset Kelan terapiaan. Ymmärrän hyvin että terapia jännittää, onhan siinä tarkoitus avata omia ajatuksiaan aika syvällisesti vieraalle ihmiselle. Onneksi terapeutti on ammattilainen ja hänen asiansa on tehdä olosi turvalliseksi. Jos kuitenkin tunnet ettet saa juuri tältä terapeutilta sitä apua mitä tarvitset, sinulla on oikeus vaihtaa.
Totta sekin että kaikilla on nyt hankalaa mutta anna kuitenkin omat tunteesi olla juuri ne mitä ovat, ja sinullahan vaikuttaa olevan nyt hyvä suunta poispäin vaikeuksista.
Onnea kaikkeen, Charlotta,
NettiSaapas Helsinki